Press: Egzamin szóstoklasisty

Dziś doniesienia prasowe dotyczące testów klas szóstych.

Pierwszy wycinek mówi o tym, że średni wynik to 27,75 punktów na 40 możliwych, przy czy testy wydawały się być trudniejsze niż rok temu. A dziedziną w której dzieci czuły się najlepiej, jest część zbieranie informacji.

testy szóstoklasistów

Drugi natomiast, trochę obszerniejszy, mówi mniej więcej to samo, jednocześnie autor artykułu jest zawiedziony słabymi wynikami i tym, że dzieci nie potrafią wykorzystać swojej wiedzy w praktyce. Oczywiście, że nie potrafią.

testy szóstoklasisty

Najważniejsza rzecz
Każdy człowiek, a więc i każdy szóstoklasista posiada 3 rodzaje inteligencji (choć wiele pozycji mówi nawet o siedmiu) a szkoła gratyfikuje rozwijanie tylko jednego tzw. inteligencji analitycznej, kiedy potrafimy coś Odtworzyć czy nauczyć się na pamięć. Wykorzystywanie wiedzy w praktyce, racjonalnie wydaje się być najważniejszą umiejętnością jaką powinniśmy wynieść ze szkoły, a ona właśnie wypada najsłabiej. I nie jest to bynajmniej zbieg okoliczności. Już niedługo pojawi się wpis dotyczący charakterystyki rodzajów inteligencji oraz informacje jak pracować nad każdym z nich. A co Polak wie po szkole?

A co wy sądzicie o ulubionej metodzie “sprawdzania” dzieci czyli punktowanych testach?