Metoda = 50 słów w tydzień.

Jedna zwykła piosenka, która potrafi zdziałać cuda. 5 wersów, 5 gestów i zabawa na cały tydzień, podczas której przypadkiem nauczysz dziecko 50 nowych słówek!

Jak to Godmother bardzo lubi, dziś zajmiemy się obalaniem mitów. Jedna z metod nauki języka angielskiego mówi, że wśród dzieci w wieku wczesno-przedszkolnym powinnyśmy uczyć około 5 słówek miesięcznie. Ja Wam pokażę jak nauczyć 200 🙂 Możesz też nauczyć dziecka chińskiego tą metodą!

Piosenka – zapoznanie
Na początek, przesłuchajcie piosenkę, aby potem śledzić jej modyfikacje. <KLIK>


Przeczytajcie, i zaśpiewajcie do muzyki tekst widoczny poniżej.

Rain Rain Go Away Słowa + Ruchy

Rain, rain, [Poruszamy palcami jakby padał deszcz.] go away. [Gest odpychania.] Come again another day. [Wykonujemy dłonią ruch „podejdź”.] Little Johnny wants to play. [Klaszczemy w dłonie.] Rain, rain, go away. [Jak wyżej.]

Etap 1 – wersja podstawowa
W pierwszym etapie nauki, wymawiamy głośno wszystkie zwroty wyrazowe i słowa, które pojawiają się w piosence. Za pomocą tej akurat piosenki uczyłam dzieci trzyletnie, i ten etap zajął im dwa dni.
I tak: Rain(deszcz), go away(odejdź-nie rozbijałam zwrotu), come again(przyjdź raz jeszcze, również nie rozbijałam zwrotu), another day(innego dnia, wspomniałam tylko, że day oznacza dzień, ale nie kładłam nacisku na zapamiętanie tego), little Jonnie(mały Jonnie), wants to play(chce się bawić, przy czym tłumaczyłam że play oznacza zabawę).

Etap 2 – udziwnienia (osoby)

Gdy dzieci są odpowiednio zapoznane z piosenką, modyfikujemy ją poprzez zamianę osoby występującej w podstawowym tekście. W przykładzie video są zwierzątka, najlepiej jednak na początku działa wykorzystanie imion dzieci, które piosenki się uczą. „Ten kto siedzi najgrzeczniej, będzie teraz bohaterem naszej piosenki! Let’s sing a song about Zuzia!”

Rain, rain,

go away.

Come again another day.

Little Johnny wants to play.

Rain, rain, go away.

 

Zamienniki:

– little Zuzia, Franek, Igor etc.

– little horse, pig, dog, cat, duck etc.

– daddy, mummy, sister, brothet, uncle etc.

 

I zobaczcie jak taka wersja może brzmieć:


Etap 3 – udziwnienia (pogoda)

W kolejnym etapie podmieniamy słowo deszcz. „Czego jeszcze nie lubimy gdy chcemy się bawić? Deszczu! Śniegu! Sztormu! Wiatru!”


Rain, rain,

go away.

Come again another day.

Little Johnny wants to play.

Rain, rain, go away.

Zamienniki:

blizzard – śnieżyca, hurricane – huragan

thunderstorm – burza, snow – śnieg

hail – grad,

Etap 4 – udziwnienia (czynności)

W kolejnym etapie podmieniamy słowo zabawa. „Co jeszcze nasz mały Jonnie chciałby robić? Skakać! Biegać! Pływać! etc.”


Rain, rain,

go away.

Come again another day.

Little Johnny wants to play.

Rain, rain, go away.

Zamienniki:

jump – skakać, run – biegać,

swim – pływać, sleep – spać,

swing – huśtać się, dance – tańczyć,

I tym sposobem dzieci przez bawią się świetnie przez dłuugi czas a przede wszystkim przypadkowo uczą się nieprawdopodobnej ilości słówek. Polecam!

ang